Skip to main content

කුණුහරුප Profane words ( අතිශයින් වැඩිහිටියන්ට පමණයි. Strictly for adults only) [18 years +]

 


...............................................................................................................................................................
මෙම ලේඛණය මගේ ශ්‍රී ලංකිය සිංහලයකු ලෙස ජීවත් වීමේදී භාෂාවේ දුටු අවුල් සහිත තැනක් සාකච්චාවට ලක් කිරීමකි.

මෙය එමනිසා ඉංග්‍රීසි භාෂාවෙන් නොලියවෙනු ඇත.

According to Wikipedia.com foul language is,

The adjective is 'profane'. Profanities can also be called curse ("cuss") words, dirty words, bad words, foul language, obscenity, obscene language, or expletives. It can be called swearing, although this also has a normal meaning of making a "solemn promise".
This essay on Sri Lankan language Sinhala will not be analyzed in English. It is because this discusses sensitive matters of the "Sinhala language".

You may think this is an inspiration from Jason Bateman's film Bad Words (2013), but it is not. Anyway, it also discusses the same factors related to profane language.

Link for Bad words (2013) - 
https://www.imdb.com/title/tt2170299/
...................................................................................................................................................................

කුණු හරුප යනු කැත, අසික්කිත, අප්‍රසන්න වචනයි. මෙවැනි වචන සෑම භාෂාවකම මෙන්ම සමාජ ක්‍රමයකම ජීවත් වන සෑම මට්ටමකම මින්සුන් සිතා මතා හෝ විනෝදයට හෝ කිසිදු අවබෝධයක් නොමැතිව හෝ මානසික ව්‍යාකුලතා නිසා හෝ කේන්තිය නිසා පවසයි.

බොහෝ විට මෙවැනි වචනයකින් සිදු වන්නේ අපහාසයකි. නැත්තම් උපහාසයකි.

ඉංග්‍රීසි මෙන්ම, දමිළ මෙන්ම, සිංහල භාෂාවේද මෙම "කුණුහරුප" ඇත.

මෙම කෙටි ලේඛනයහි අරමුණ මෙවැනි භාෂා භාවිතය පිලිබඳ පර්යේෂණාත්මක නිබන්ධනයක් ලිවිම නොවේ.

මෙය සරලව සිංහල භාෂාවේ ඉගෙනගත් සිංහල භාෂාව තම මවු භාෂාව කරගත් අවුරුදු 26 ක තරුණයකුගේ "කුණුහරුප" පිලිබඳ විශ්ලේෂණයකි. එමනිසා මෙම ලේඛනයේ බොහෝ වැරදි තිබිය හැක. තවද මෙය "අතිශයින් වැඩිහිටියන්ට පමණක්" සුදුසු ලේඛනයක් වේ. මන්දයත් සුන්දර ළමා මනස් මෙවැනි වචන වලින් අපිරිසිදු කිරීමට හෝ දුෂණය කිරීමට මා තුළ කිසිදු කැමැත්තක් නොමැති බැවිනි.

ඕනෑම සිහියෙන් සිටින, ශ්‍රී ලංකික, සිංහල දන්නා වැඩිහිටියකු දන්නා දෙයක් වන්නේ ශ්‍රී ලංකාවේ පාර්ලිමේන්තුවේ සිට ශ්‍රී ලංකික යාචකයා දක්වා ඉතාම ප්‍රසිද්ධියේ මෙම "කුණුහරුප" භාවිත කරන බවයි.

මෙවැනි අවස්ථා ජනමාධ්‍ය ඔස්සේ විකාෂණය වන විට අදාළ මාධ්‍ය ආයතන ඒවා නිසි අයුරින් වාරණය කර ජනතාව වෙත ලබාදීමට කටයුතු කරයි. එමනිසා මෙවැනි කුණුහරුප ජනතාව අතර භාවිතයට නුසුදුසු දෙයක්ය ලෙස සමුහයක් වශයෙන් ශ්‍රී ලාංකීය ජන සමාජය හා සභ්‍යත්වය හරහා මෙන්ම විනය හරහාද තම "මුඛය හෙවත් කට" පාලනයට හෝ "පන්හිද හෙවත් පෑන හෝ පරිගණක යතුරු පුවරුව" හරහා මුද්‍රණය කිරීමට කටයුතු නොවීමට වග බලා ගනී. මෙම සමාජීය සභ්‍යත්වය හරහා බිහිවී ඇති නුතන නීති පද්ධතිය, ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය හා අධ්‍යාපනය හරහාද මෙවැනි කුණුහරුප, රාජ්‍යය විසින් දඩුවම් ලැබිය හැකි වරදක් දක්වා ඔසවා ඇත. සරලව "කුණුහරුප" සභ්‍යත්වයට එරෙහියි.

මෙම ලේඛණය මට වැදගත් වන්නේ ඇයි? එය ඉතාමත් වැදගත් වන්නේ මෙය මගේ ළමා කාළයේ ප්‍රථමික හා ද්විතියික අධ්‍යාපනය ලබන සමයන්හි මාගේ කියවීමට තිබුණු ප්‍රමාදය හා බද්ද වීමයි.

එනම් ළමා මානසික කුතුහලය නිසාදෝ මෙවැනි වචන කෙරෙහි කිසිදු අවබෝධයකින් තොරව පවා මා උනන්දු වීමයි. මා වැනි තවත් ළමුන් සිටියානැතුවා නොවේ. නමුත් මෙම ලේඛනය මාගේ "කුණුහරුප" ගැන අවබෝධය හා දැනුවත් බාවය පිළිබඳවයි.

පහළින් මා ලියන්නේ ශ්‍රී ලාංකීය ජන සමාජයේ තුළ භාෂා භාවිතය තුළ යොදාගන්නා "කුණු හරුප" මා දන්නා අයුරින් ලියා තැබීමයි.

01.
පුක / පස්ස පැත්ත
02.
පඩය
03.
චු පැත්ත
04.
පකයා
05.
හුත්තා / හුත්ති
06.
පොන්නයා
07.
වේසී / වේසා
08.
හිකිම / හුකන
09.
පයිය
10.
කිම්බ
11.
කැරි


අංක 01 හා අංක 02 වචන ඉතාම වැදගත් වන්නේ මා ඒවා මාගේ ප්‍රාථමික අධ්‍යාපනය ලබන සමයන්හි ඉගෙනගත් වචන වීමයි. මා ඉහත ජේදයන්හි පැවසු පරිදි මා හට ප්‍රථමික අධ්‍යාපනය ලබන සමයන්හිදී සිංහල භාෂාව කියවීමට ප්‍රමාදයක් තිබිණි. මා 1 වසර (ක්‍රි.ව. 1997) පුරාවට සිංහල අක්ෂර ඇතුළත් මුද්‍රිත පොත් කියවා ගත නොහැකිව තම මවු භාෂාව උගත් ළමයෙකි. කෙසේ වෙතත් 2 වන වසර (ක්‍රි.ව.1998) වන විට මගේ භාෂා භාවිතය හා කුසලතා වල ශීඝ්‍ර දියුණුවක් දැක ගත හැකි විය. මේ නිසාදෝ භාෂාවේ විවිධ භාවිතයන්ට අවධානය යොමු කිරීමට මා තුළ යම්කිසි උනන්දුවක් මෙන්ම කුසලතාවයක් ඇති විය.

"
පුක" යනු මිනිස් සිරුරේ පස්චාත් භාගයේ ඇති  ඉන්ද්‍රියකි. මෙයට අධෝමුඛය ලෙසද ශාරීරික විද්‍යාවේදී දැක්වේ. මිනිසාගේ ආහාර ජීර්ණ පද්ධතිය අවසන් වන්නේ ද මෙතැනිනි. මෙය මිනිසාගේ එක් බහිස්රාවිය ඉන්ද්‍රියකි. එමනිසා මෙය ගැලපෙන "කුණුහරුපයකි".

 
කුණුහරුපයක් කියන විට එහි යම්කිසි පැවසිය නොහැකි උත්තේජයක් දක්නට ලැබේ. මා පළමුව ජේදයේ දැක්වුවා සේ කෝපය හෝ විහිලුවට යම් කිසි මානසික ශක්තියක් හෝ ජවයක් මෙම අසික්කිත වචන තුළින් ලබා දේ.

දේශපාලනික සංවදයක හෝ වේවා මහ මඟ රිය අනතුරකදී වේවා ඇති වන අඩ දබරයකදී මෙවැනි වචන එම ස්ථානයේ පුද්ගලයන් අතර එකිනෙකට කියවේ. එසේ කියන විට එය නිවැරදිව උච්චාරණය නොවේ. දත් මිටි කමින් කටේ පිරුණු කෙළ අතරින් එම කුණුහරුප වල අඩක් පමණක් නැත්නම් ඉහත සදහන් කුණුහරුප 11 ම එකවර තම ප්‍රතිවාධියාට ඇසෙන්නට සලස්වනු ඇත. මෙවැනි අවස්ථා තුල මනුෂ්‍යයාගේ සැබෑ ස්වරුපය නිරුපණය වේ. නමුත් එය සාධාරණිකරණය කළ හැක. බොහෝ විට විනය හෝ සභ්‍යත්වය සමාජයට එන්නත් වන්නේ නිසි පුහුණුව හා උනන්දුව මතය. එමනිසා ශිඝ්‍රලෙස සෝදාපාලුවට ලක්වන ශ්‍රී ලංකාවේ සංස්කෘතිය හා සමාජ ක්‍රමයෙන් මෙවන් තත්ත්වයක් බලාපොරොත්තු විය හැකිය.

මගේ බොහෝ ලේඛන වල දැක්වෙන පරිදි මා පාසැල් යන වියේ පටන් හතර ශ්‍රේණිය/වසර (ක්‍රි.ව. 2000) දක්වා සිටියේ අපගේ සීයාගේ හා ආච්චිගේ (අම්මාගේ දෙමව්පියන්)[ඩන්ස්ටන් ද අල්විස් මහතා සහ ලීලා පෙරේරා/ද අල්විස්] නිවසේය.

එය තරමක් විශාල නිවසක් විය. ඒ සමයේදී අපගේ සීයා [ඩන්ස්ටන් ද අල්විස් මහතා] පිළිකා රෝගයකින් දැඩි ලෙස රෝගාතුරුව සිටිය නිසා ඔහු බොහෝ කාලයක් ගත කලේ ඔහුගේ නිදන කාමරයේ ඇද මතය.  එහි එක් ඇදක් හිස් වූ අතර අපේ අම්මා [හර්ෂණී පොල්වත්ත/ද අල්විස්] (ඔහුගේ දුව) මෙහි ඔහු සමග රාත්‍රිය ගත කරයි. දහවල් කාලයට ඔහුගේ ඇදෙහි සිටින්නේ මමයි.[දිමන්ත පොල්වත්ත]

නැත්නම් මාගේ සහෝදරයින්ය.[උදන්ත පොල්වත්ත/අවන්ත පොල්වත්ත]

මා පෙර කීවා සේ මා දෙවැනි වසරේදී (ක්‍රි.ව.1998) ලද ශීඝ්‍ර අධ්‍යාපනික හැකියාවේ ප්‍රගතිය නිසා මා තුළ සිංහල භාෂාව ලිවීමටත් කෑගසා කියවීමටත් දැඩි උනන්දුවක් පැවතිනි. එමනිසා මවිසින් පරණ පොත් වල වචන කුරුටු ගැමටත්, බිත්ති වල වචන කුරුටුගෑමටත් කාබන් පෑන්, පැස්ටල් හා පාට පැන්සල් බොහෝ අයුරින් භාවිතා කිරීමට යෙදුනි. මේ සමයේ දී මා බොහෝ විට ඉහත කි 01 වන කුනුහරුපය කොහෙන්දෝ මාගේ කනට වැකි එය විශ්ලේෂණයට පටන් ගතිමි. එහි ප්‍රථිපලයක් වශයෙන් මම මේ එක් වචනයක් සීයාගේ කාමරයේ කාබන් පැනකින් විශාල බෝල අකුරින් ලියන ලදී.

එසේම මගේ කුණුහරුප වචන පෙලේ එන 02 වන වචනයද ලියන ලදී.


මේ නිසා මා බොහෝ විට මාගේ සීයාගෙන්ද, අච්චිගෙන්ද, දෙමව්පියන් [හර්ෂණී පොල්වත්ත/ද අල්විස් හා ප්‍රසාද් පොල්වත්ත] ගෙන්ද හා නැදැයින්ගෙන්ද නොඅඩුව බැනුම් ඇසුවෙමි. 

ඔවුන් මට කියා සිටියේ නැවත මේ වචන දෙක කිසිවිටෙක ප්‍රසිද්ධියේ ලිවීමටත් කටින් කීමටත් වග බලා නොගන්නා ලෙසයි.

02
වන වචනය මගේ කුනුහරුප පෙළේ, පඩයයි. පඩය යනු අධෝ වාතයයි. අධෝ වාතය යනු මිනිස් බහිස්ශ්‍රාවිය පද්ධතිය හරහා නිපදවන දුගද වායුවකි. එමනිසා මෙය ඉතාමත් ගැලපෙන "කුණුහරුපයකි".

03
වන වචනය ද මිනිසාගේ මුත්‍රාශයට සමාන පදයකි. "චු පැත්ත" යනුද එම ඉන්ද්‍රය වේ. චු යනු මුත්‍ර හෝ සුළු දිය වේ. එම බහිස්ශ්‍රවිය අපද්‍රව්‍ය ඉවත් කරන සරල ඉන්ද්‍රියයක් ලෙස මෙය හැදින්වීය හැක. මෙයද ගැලපෙන කුනුහරුපයක් වන්නේ මිනිසාගේ අප්‍රසන්න ඉන්ද්‍රයයන් වන බහිස්ශ්‍රාවිය ඉන්ද්‍රයියන් මෙයින් නිරුපණය වන බැවිනි.

මගේ ප්‍රාථමික අධ්‍යාපනය ලබන සමයේ [ක්‍රි.ව. 1997 සිට 2001] ඉහත සිද්ධියෙන් පසු මා රහසේ මේ වචන සමවයස් පාසල් හා අනෙකුත් මිතුරන් සමග විහිළු තහළු කිරීමේදී භාවිත කලද නිවසේ හෝ සමාජයේ ප්‍රසිද්දියේ භාවිතයට නොගැනීමට වගා බලා ගතිමි.

ඉන්පසු මගේ කුණුහරුප පිළිබද දැනුමද තරමක් අඩුවන්නේ පොත්පත් කියවීමට, ක්‍රීඩාවට, සමාජීය, සංස්කෘතික කටයුතු, රේඩියෝව, සිනමාව, සිතියම්හා අනෙකුත් මිනිස් චර්යා ධර්මයන් කෙරෙහි වැඩි බරක් තැබීමට යොමුවූ නිසා විය හැක. නමුත් මගේ යටි සිතේ මේවා තදින් තැන්පත් වි පැවති බව මා දැන් වයස අවුරුදු 26 දී මේ ලියන ලේඛනයක් ඉතාමත් හොදින් පැහැදිළි වේ.

කාලයත් සමග මා 6 ශ්‍රේණියට / වසර (ක්‍රි.ව. 2002) ඇතුළත් වනවාත් සමග ක්‍රමයෙන් අප පාසලේ (රාජකීය විද්‍යාලය, කොළඹ) 5 ශ්‍රේණිය / වසර (ක්‍රි.ව. 2001) ශිෂ්‍යත්වය සමත් වී පැමිණෙන සිසුන් සමග ද්විතියික අංශයට ඇතුළත් වේ. 6, 7, හා 8 ශ්‍රේණියට / වසර (ක්‍රි.ව. 2002,2003 හා 2004) වලදී ක්‍රමයෙන් මාගේ මෙන්ම අනකුත් පිරිමි මිතුරන්ගේද ශාරීරිකව වැඩිවියට පත්වන ස්වභාවයක් පෙන්වයි. මෙම තත්ත්වය නිසා ලිංගිකත්වයට ඇතිවන කුතුහලය සොයා යාමේදී ගත යුතු අවදානම් කළමනාකරණය කිරීමට ශ්‍රී ලංකා නිදහස් අධ්‍යාපනය විසින් "සෞඛ්‍යය හා ශාරීරික අධ්‍යාපනය" ලෙස විෂයක් හදුන්වා දී ඇත. මෙන්න මේ සමයදී 04 වන වචනයේ සිට 11 වැනි වචනය දක්වා පැසල් සිසුන් සියල්ලෝ ඉගෙනගනිති.

ඒ තම ජේෂ්ඨ සහෝදර ශිෂ්‍යයන්ගෙන්ය.

මෙම වචන කිසිදු සිංහල - සිංහල ශබ්දකෝෂයක දක්නට නොලැබේ. නමුත් ගුණසේන සිංහල - සිංහල ශබ්දකෝෂයේ ( සිව්වන මුද්‍රණය, 2015) ට අනුව පහත වචන වල තේරුම් පැහැදිලි කරගැනීම් විශ්ලේෂණයට ගත හැක.

පක - නාම පද - 1. ගෙඩිය, ඵලය, පැසුණු ගෙඩිය, ගෙඩියක් වැනි ඕනෙම දෙයක්
                              2.
පිහාටුව, පියාපත
                              3.
ගොඩ, රාශිය
                              4.
සතුන්ගේ බෙටි

වේශ - නා. පු. - 1. වස්ත්රාදියෙන් කළ විලාසය, අකාරය; වස්ත්‍රධියෙන් සැරසිම.
                            2.
අසල්වැසියා
                            3.
ගණිකා නිවාසය, ගණිකා වෘත්තීය
                            4.
වෙළදාම, ව්‍යාපාරය

6
ශ්‍රේණියේදී (ක්‍රි.ව.2002) ළමුන් අධ්‍යාපනයට උනන්දු නිසා මෙම "වචන 11" භාවිතා කරන්නවුන්ට "කුනුහරුපයා" ලෙස හදුන්වයි. එමනිසා මෙම වචන භාවිතය සිමා විය.

නමුත් 6 ශ්‍රේණියේ/වසරේ  සිට 9 ශ්‍රේණිය/වසරේ (ක්‍රි.ව. 2002,2003,2004 හා 2005) දක්වා ඉහළ යන විට ක්‍රමයෙන් අධ්‍යාපනයට ඇති උනන්දුව ප්‍රතිවිරුද්ද ස්වභාවයක් ගන්නා ලදී.

සමහරු ක්‍රමයෙන් දඟ වැඩ වලටත් (එනම් තම කුතුහලය මත ලිංගිකත්වය පිලිබදව සෙවීමට) යොමු වේ.

සමහරු විසින් ලියන ලද කාම කතා, කාම චිත්‍රපට, ජයාරූප හා පොත්පත් කියවීමට යොමු වේ. මමද අවංකවම එවැන්නෙකි.

නමුත් පැවසිය යුතු කරුණ වන්නේ මා සිල්ගත් පුසකු මෙන් මගේ අධ්‍යාපනයටද බර තැබීමට අමතක නොකළේය. 

එමනිසා මා හට නිසි අයුරින් මගේ වැඩ කටයුතු පරිපුර්ණව සිදුකිරීමට නොහැකිව බව පැවසිය යුතුය. එනමුත් සියලුම විෂයන්ට ලකුණු 100 න් 80 ඉක්මවා ලැබීමට මම බොහෝ විට හැකි විය.

මෙම වචන වල සම්භවයක් ගැන කිසි තැනක සටහන් නොවේ. එය සමස්තයක් ලෙස ජනවහරේ ජනගතව පැවතියේ යැයි පැවසිය හැක. මා පළමුව ජේද වලට පැවසුව පරිදි ඉහත වචන ශ්‍රී ලාංකීය සංස්කෘතිය හා සභ්‍යත්වය මගින් වාරණය කර ඇත. සරලව ජනතාව අතර පමණක් පවතින දෙයක් ලෙස මෙය හැදින්විය හැක.

සමහර නගර වල ප්‍රධාන බිත්තිවල, කඳුකරයේ ගල්පර වල හා පාලම් බෝක්කු වල ඉතා විරලව මේවා දක්නට ඇත. ඒ දඟකාරකමට කරන වැඩ ය. එමගින් ඉතාම පහත් හා තුච්ජ සතුටක් ඒ පුද්ගලයා ලබයි. අවංකව මමද එම සතුට ලබා ඇත්තෙමි. මම දැන් ඒ ගැන දුක් වෙමි. නමුත් කෙසේ හෝ වේවා මෙම වචන මගේ මොලයේ අභ්‍යන්තරයේ "ගලේ කෙටු අකුරු මෙන්" මතකයේ රැදී ඇත. එමගින් මා තුළ මා කෙරෙහිම බියක් පවතී. මිනිසා විටෙක ඉතාම හොඳත්, විටෙක නරකත් සත්වයකු බව මට එවිට සිතේ.

මෙම ලේඛණය අවසාන කිරීමට "කුණුහරුප" යන වචනය ගැන සරල ව්යාක්‍යකින් අවසන් කිරීමට කැමැත්තෙමි.

"
කුණුහරුප" යනු වචනයේ පරිසමාප්තියෙන්ම "කුණු" ය. එමනිසා ඒවා භාවිතයේදී සිහිය පිහිටුවා කටයුතු කරන ලෙස ඉල්ලමින් මෙම ලේඛනය අවසන් කරමි.




References

Images



· Title: Kunuharupa rap mp3 song download (2018). Format: (Jpg.). Available at : 
https://www.google.lk/search?q=kunuharapa&safe=active&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiX7KfC3c3aAhVGgI8KHecGALQQ_AUICygC&biw=1366&bih=637#imgrc=FErTHZqBetImBM: (Accessed date : 4/23/2018)

· Title: Sinhala Kunuharupa - Youtube (2018). Format: (Jpg.). Available at : 
https://www.google.lk/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2FKaDG7lGSJis%2Fmaxresdefault.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DKaDG7lGSJis&docid=7HgI-vmEtRCpFM&tbnid=o7EJ28zhQ4AkCM%3A&vet=10ahUKEwjrz6zK3c3aAhVMuI8KHSEGAwcQMwg8KAIwAg..i&w=1920&h=1080&safe=active&bih=637&biw=1366&q=kunuharapa&ved=0ahUKEwjrz6zK3c3aAhVMuI8KHSEGAwcQMwg8KAIwAg&iact=mrc&uact=8 (Accessed date : 4/23/2018)


Websites


· Website Title – IMDB.com. Article title – Bad Words (2013). [Online]. Available at : 
https://www.imdb.com/title/tt2170299/ (Accessed date : 2018/04/23)

Website Title –  Wikipedia.com Article title – Profanity [Online]. Available at : 
https://www.google.lk/search?q=bad+language&oq=bad+language&aqs=chrome..69i57j0l5.4543j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8  (Accessed date : 2018/04/23)

Comments

Popular posts from this blog

PaperWork

(01) තුන්වන සික්ශාපදය හා ස්වයංවින්දනය  (02) සුසංයෝගය  (03) වැව් බැම්මේ වීරයා  (04) ළමා දේශපාලඥයයා, ඔහුගේ ප්‍රකට සහ අප්‍රකට කතා  (05) ඇම්ඩාගේ කථා සහ යොවුන් ලිංගිකත්වය  (06) මාගේ මනෝභාවාත්මක ළමා කාලය හා එහි යතාර්ථවාදී බලපෑම  (07) Youth and Amda  (08) කොස්කොළ ඔටුන්න  (09) පාළු ගම  (10) එස්ලන්ජලා සහ මගේ ලෝකය  (11) Dreaming in paper (12) Overnight (13) Pixelization (14) Legacy (15) කාන්තාරයේ නිරුවත  (16) Desert storm scares the nude (17) නිරුවත [Nudity] දුටු මා [And my eyes] (18) සිනිදු සම  (19) සිතියම්  (20) Maps  (21) කහ ඇස්  (22) The Singing and dancing detective  (23) මගේ මතක  (24) My books of memories when I was a child (Love book, Competition with my peers in the family) (25) මගේ කාමරය (Study Room, Roll කරපු මෙට්ටය) (26) Building blocks  (27) සෙල්ලම් බඩු හා එහි කවරය  (28) මෝඩ ළමයකුගේ ගීත, කවි, තාල, රිද්ම, හඬ හා ශබ්ද [ ශබ්ද රසය මත පදනම් වූ ළමා කාලය පිළිබඳව අත්දැකීම් හා භාවිතය මත පිහිටවූ විශ්ලේ...

පරිවර්තනය හා පරාවර්තනය / Translation and reflection

පරාවර්තනය (නාම ප්‍රකෘතිය) ආපසු හෝ අනෙක් පැත්තකට හෝ හැරීම. [සංස්කෘත තත්සම] පරිවර්තන (නාම ප්‍රකෘතිය) 01. පෙරලීම, මාරු කිරීම. 02. හැරීම. 03. පලා යාම. 04. කරකැවීම. 05. කල්පාන්තය 06. භාෂාවකින් අනෙක් භාෂාවකට පෙරලීම, පරිවර්තනයෙන් ලැබූ කෘතිය 07. වෙනස විපර්යාසය 08. (භාණ්ඩාදියක) හුවමාරුව [සංස්කෘත තත්සම] මෙය ලේඛනයකි. මෙය විමර්ශනයකි. මෙය යම්කිසි ආකාරයක කලාත්මක විශ්ලේෂණයකි. එමනිසා පරාවර්තනය හෝ වේවා, පරිවර්තනය යන වචන එහි මූල අර්ථය නොව මගේ පෞද්ගලික අත්දැකීම් හා දෘෂ්ටිවාදය මත පිහිටා සිදුවනු ඇත. මා පාසැලට යන සමයේදී මාගේ ප්‍රාථමික අධ්‍යාපනය ලබන සමයේදී (7 ශ්‍රේණියේ [ක්‍රි.ව. 2003] සිට 9 ශ්‍රේණිය [ක්‍රි.ව. 2005]) සිංහල භාෂාව හා සාහිත්‍යය හදාරණ විට ලද කෙටිකතාවක් ලිවීම හා පද්‍යයක් ඉංග්‍රීසියට පරිවර්තනය පිළිබඳව අත්දැකීම් ලේඛණගත කිරීමකි. එම අත්දැකීම් මගින් ජනිත වූ මාගේ සිතුවිලි වල මානසික විපර්යාස මෙසේ මාගේ ස්වයං වින්දනය උදෙසා බ්ලොග් පිටු අතර ලියා තබමි. ඔබටත් කියවීමට අවසර ඇත. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------...

ප්‍රතිබිම්බය හෙවත් ඡයාව / Reflections

ගුණසේන සිංහල - සිංහල ශබ්ද කෝෂයට (සිව්වන මුද්‍රණය, 2015) අනුව, (I) ප්‍රතිබිම්බ නා.ප්‍ර. (නාම ප්‍රකෘතිය) 1. කාචයක් හරහා යන හෝ දර්පණයකින් පිටවන හෝ ආලෝක කිරණ මගින් නිරීක්ෂකයා ගේ ඇස කරා ගෙන වස්තුවක සාමාන්‍ය හැඩය, පිළිබිඹුව, 2. ප්‍රතිමාව (II) ඡයා නා.ප්‍ර. (නාම ප්‍රකෘතිය) 1. සෙවණ, සෙවණැල්ල, පාරාන්ධ වස්තුවක් මත පතිත වූ ආලෝකය විනිවිද යා නොදී රැදීම නිසා ඒ වස්තුවට මුවා වූ ප්‍රදේශයේ ඇති වන අඳුරු ගතිය 2. ජලය 3. කාන්තිය 4. ඡයාව, හිරු දෙවින්යන්ගේ බිරිද 5. සංගීතයෙහි දැක්වෙන රාගයක් 6. ඡන්දයක් [සංස්කෘත/පාලි තත්සම]  ඉහත වචන වල අර්ථයන්  මගින් නිසදැස් කවියේ "මාතෘකාවේ" විවිධ අරුත් නිරුපණය වේ. මෙම පැදි පෙළ මා ළමා කාලයේ ලද බියකරු අත්දැකීමක් (ක්‍රි. ව. 1999 - 2001) ඇසුරෙන් ලියන ලදී. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ප්‍රතිබිම්බයකි, දුටුවේ මම , ජනේලේ වීදුරුවේ..... කාලය යයි..... ක්ෂණයකින්........ බියක්..... සිතේ හා ගතේ...... තිගැස්මකි....... ක්‍රමයෙන් බිය නැතිවෙයි...